woensdag 6 november 2013

Fietsersupdate


Omdat ik alhier toch zomaar even publiekelijk bekend had gemaakt dat ik me voornam om behoorlijk vaak  regelmatig bij voorkeur altijd te gaan fietsen vanuit woonplaats IJburg naar activiteiten in Grote Stad Amsterdam (om de hoek, maar vaak op dertig plus x minuten ploeteren) dacht, kom, ik doe even een update.

Want dat doe je, tegenwoordig. Even een update.

Dus bij deze: Anna, hoe gaat het met je fietsplan en het aankweken van wilskracht?

Fiets: ja! Tram: nee!
Hou je het een beetje vol, wonen op IJburg en werken in Amsterdam - en dan al dat heen en weer fietsen, juist nu het herfst wordt en het weer guur verkilt?

Ik moet zeggen, de afgelopen weken heb ik me kranig verweerd tegen luiheid en watervrees: ik fiets er lustig op los. Naar baantje een: vijfenveertig minuten heen en dito minuten terug, en op maandagen naar baan twee: dertig minuten heen en dito terug. Dat betekent IJburg af, over het Amsterdam-Rijnkanaal, door Oost, over de Amstel en langs de Rivierenbuurt, bijvoorbeeld. Of IJburg af, langs het kanaal, het Nieuwe Diep en de Ringdijk richting Centraal Station. Ja, je ziet heel wat van Amsterdam, op de fiets.

Gistermorgen regende het.
En niet zo'n beetje ook.
Maar, en daar komt het tenslotte op aan, ik besloot me niet te laten kisten.

De evaluatie, kortom:

Heenweg: de tot op heden dikste hoosbui van 2013 (lang leve het in september aangeschafte regenpak)
Terugweg: droog, zon & enkel wat wind.

Go, Anna, go (je moet jezelf toch even complimenteren wanneer het goed gaat).

Verhalen schrijven op dit blog, achter mijn computer, kost - hoera - nul minuten fietstijd.
Maar van schrijven is vast nog nooit iemand gezonder geworden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Schrijf hier iets, als je daar zin in hebt!