dinsdag 11 september 2012

Monnik aan wordfeud


De boeddhist keek op van zijn spelletje wordfeud.
Ook online games kun je met aandacht tot meditatie maken -
of zou hij er per ongeluk even in verdwenen zijn,
zijn gedachten vervliegend,
door een geluid weer teruggekeerd naar de wereld van het nu?

De smartphone stopte hij onder zijn meditatiekussen en legde zijn handen
weer met de palm naar boven op zijn knieƫn. Een mooie lotushouding in een park elders op de wereld.

Is hij een heilige?
Ik kijk naar hem en constateer dat het spelletje wordfeud alleen op mijn eigen netvlies zichtbaar was.

Natuurlijk keek deze mediterende monnik niet op zijn telefoon,
als hij die al had,
maar ik vroeg me af of hij ook tijd aan wordfeud zou besteden
als hij het kende.

Ik zou zonder wordfeud
veel tijd over houden voor meditatie.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Schrijf hier iets, als je daar zin in hebt!