maandag 22 juli 2013

De loterij


Zou mijn leven er anders uit zien als ik de loterij won?

Niet voor het geld hoeven werken, geen zorgen over de huur, financiele ademruimte. Misschien ga ik wel alleen maar boeken lezen in een huisje in Spanje. Dat zou echter op termijn saai worden -en ik win de loterij niet, want ik koop geen loten, en dat schijnt dan in principe de kans wel te vergroten, hoewel ook dat een dubieuze aanname is-. 

Liever nog dan een mens dat alleen boeken leest zou ik denk ik een kat zijn. Een Hollandse huiskat.

[In dat verband kan het winnen van de loterij ook wel achterwege blijven, want katten hebben het geld niet echt bepaald nodig. In geval van dringende honger is er altijd wel ergens een smaakvol muisje te verschalken. En ik heb nog nooit een kat bij de bakker brood zien betalen met klinkende euro's]

Dan, als ik toch te kiezen heb, zou ik wel graag een dikke goeiige gecastreerde kater zijn, in een knuffelig gezin met schattige kindjes en een hamster die ik af en toe de stuipen op het lijf jaag -dat heet leedvermaak, mensen, en is zeer onschuldig-. 

Slapen, eten, wandelen, rondsjouwen met de poezelige kleintjes van de baasjes en weer slapen. 

Ideaal.

[zouden katten ook goede ventilatie hebben voor op zulke warme dagen? Niet van water houden en een dikke vacht om je lijf hebben is met dertig graden niet zo aan te bevelen gok ik] 

Sommige mensen gaan overigens gewoon door met werken bij McDonalds, als ze de loterij winnen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Schrijf hier iets, als je daar zin in hebt!