donderdag 4 april 2013

[Messenhorror]

Van Abe kreeg ik voor in mijn nieuwe huis
een messenset.

Zo'n imposant blok, met echte scherpe messen.

Bedoeld om effectief mee te hakken, snijden, snipperen -
al de ingrediënten voor het kookproces:
uien, knoflook, tomaten, prei, courgette, paprika, dat soort.

Bedoeld om mezelf culinair effectief en doelmatig
- bij voorkeur creatief vernieuwend -
te overstijgen.

Niet bedoeld voor iets anders -

maar ik heb te veel horrorfilms gezien om zo'n messenset onbevooroordeeld en zonder opwellende doemscenario's waar te kunnen nemen.

'Beginnend hobbykok neergestoken met eigen messenset'

'Tomatensaus all over the place'

Morbide, jazeker. Zou bijgeloof me ervan moeten weerhouden dit op te schrijven,
zou het me moeten weerhouden het zelfs te dénken?
Dat kan ik niet.
De gedachte is zoveel sneller dan de censuur.

Op hoop van zegen dan maar: de morbide gedachte groet de kosmos met zijn duizenden mogelijkheden en opties.

'Beginnend hobbykok snijdt vrolijk groenten met nieuwe messenset'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Schrijf hier iets, als je daar zin in hebt!