woensdag 3 april 2013

Medisch onderzoek


Om verhuizingen en andere nuttige zaken des levens te bekostigen, is geld nodig.
En geld, dat is op allerlei manieren te verkrijgen - als je geluk hebt.

Vaak komt geld met te weinig tegelijk,
en dat is een kwestie van stug doorwerken -
plus niet zeuren [ik zeg niets].

Soms echter valt je oog op een buitenkansje:
geld verdienen door je lijf in te zetten.

Nee, niet de prostitutie.
Medisch onderzoek.

Ik heb besloten mee te doen aan een onderzoek naar
[iets met haarvaatjes en iets met vetvorming daaromtrent -
ook iets met een spierbiopt en dat klinkt eng].

Je moet er gezond voor zijn, en van een bepaald gewicht.
Ik voldoe aan de voorwaarden, want ik rook niet, en de zakken chips
die ik van tijd tot tijd met liefde mag verstouwen hebben [blijkbaar]
hun uitwerking gemist. In de kiloknaller-meting was er in ieder geval weinig van terug te zien.
Mooi.

Zo gezegd, zo gedaan. De onderzoeker deed metingen,
tapte wat vaten van mijn bloed af en checkte de bloeddruk.

In orde.

Later bleek, na een test in het lab, dat mijn bloed zelf
(rood, niet blauw)
ook in orde is. Alles doet wat het moet doen.

Daarom: ik ben klaar om mee te doen met het onderzoek!

Upcoming: een dag aan twee infusen (aargh.) en bij de vervolgafspraak
een kleine incisie in mijn been waaruit het stuk
te onderzoeken Anna (=ik) zal worden weggenomen.

Laat het een litteken achter?

Mogelijk [streepje van 2 cm max]. Toch doe ik het.

Wetenschap vooruit helpen.
Geld.

[Onderzoeker: je ziet er uiteindelijk waarschijnlijk niets meer van]*

*We weten allemaal dat de term 'waarschijnlijk' de juridische houdbaarheid van een rottende banaan heeft.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Schrijf hier iets, als je daar zin in hebt!