maandag 30 september 2013

Koud = breien

Daar is hij weer, de herfst als blogonderwerp.

Koud op de fiets vanmorgen.
Ik begin snel met breien Ik kan niet breien, dus spoed mij naar de krochten van mijn kast
voor sjaal en muts, en handschoenen, alvast.
Ja, er zwerft nog wat van vorig jaar. Gelukkig.

Warmte gezocht: Ik wilde dat ik mij in een gebreide man kon wikkelen, alvorens de dag aan te gaan.

[Wat? Nee echt, het kan binnenkort, want er komt nu toevallig nét een gebreide man op de markt hoorde ik op Inside Design dit weekend - het aanbod schept de vraag in dit geval. Het zijn wollen mannen Arthur en Steve, de zachte gebreide mannen van ontwerper Noortje de Keijzer. Ik ben zwaar fan en wil ze knuffelen!]

Maar zover is het nog niet.
Ik had mij namelijk voorgenomen om me puur op karakter door de herfst heen te bikkelen [en tot Ikea deze 'Knitted Boyfriend' op de markt brengt zal ik ook even met aanschaf moeten wachten denk ik. Goed design mag wat kosten].

Geen gebreide man, maar ook geen sjaal vandaag, op 30 september. Ik wil niet te snel te warme kleding dragen wanneer de eerste kou invalt - wat moet ik anders in de diepe winter van januari 2014 aan, om me tegen de bittere koude te beschermen? Twee skipakken over elkaar en vier sjaals? En dan nog bibberen en dat zelfs warme erwtensoep niet meer helpt?

Spartaanse maatregelen om mijn weerstand te scherpen, kortom.

Het lukt aardig om mezelf te motiveren tot fietsen in plaats van in de tram te springen.
Tot op heden zijn mijn voornemens dus geslaagd.
Het scheelt wel een boel dat het nog niet veel regent, terwijl het toch de natste septembermaand sinds tijden schijnt te zijn.

Maar goed. De spartaan en de herfstdepressieveling in mij verwachten sowieso dat het veel erger gaat worden, met die herfst.

Hoor ik daar iemand Chris Rea neuriën?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Schrijf hier iets, als je daar zin in hebt!