dinsdag 21 augustus 2012

Geheugen

Welke dag is het vandaag? Wat heb ik gisteren gegeten?
Dat soort dingen weet ik doorgaans wel,
maar verder is mijn geheugen een drama.

Het is zeer waarschijnlijk dat ik over een paar weken niet meer weet
dat ik mijn scriptie succesvol heb afgesloten.
Wat jammer is.
Tegelijkertijd: misschien vergeet ik ook dat ik werk moet zoeken
de huur moet betalen
en een koers in het leven moet uitstippelen -
dat is namelijk een heel gedoe.

'Wat zou je willen doen?' vroeg de loopbaancoach.
'In een hangmatje liggen op de Maladieven met een cocktail in mijn hand'
dacht ik.

Zei ik niet.

'Iets met dieren misschien.'

'Maar je hebt iets met religie gestudeerd.'
Tja, waar was de loopbaancoach toen ik hem nodig had?

Iets met de voors en tegens van religieuze slagerijen dan?
Of boeddhistisch veganisme?
Maar waar vind je zo'n baan?

'Je kunt natuurlijk ook een snuffelstage lopen bij een dierenpark'
sprak de loopbaancoach wijfelend.

Ja als jij mijn huur betaalt, dacht ik, of als ik mijn huur opeens
mag betalen in olifantenpoep -
wat vrij vruchtbaar schijnt te zijn,
dus de tuinierder die zich in mijn hospita heeft verschranst kan
in dat geval haar lol op.

Dit stukje zou eigenlijk over mijn geheugen gaan.
Zie je wel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Schrijf hier iets, als je daar zin in hebt!