zondag 12 augustus 2012

Scripties schrijven in de jaren...zoveel

Mijn hele scriptie is met internet als hulpmiddel geschreven.
Maar laat ik de computer niet vergeten.

Mijn hele scriptie was er niet geweest zonder meerdere computers. Ik kan me niet voorstellen, gewoon echt niet indenken hoe het zou moeten - een werk schrijven zonder mogelijkheid tot kopiƫren en plakken, schuiven, scrollen & opslaan - om vervolgens van huis naar universiteit naar ouderlijk huis naar werkplek naar laptop op oppas-adres gewoon door te kunnen werken (ja ik zou die stapel papieren mee kunnen slepen en niet te vergeten alle boeken die ik bij de bieb geleend zou hebben, maar het is gewoon niet te doen met zeven koffers en een grote rugzak - op de fiets).

Mijn literatuur zocht ik in de online bibliotheek. Artikelen printte ik dan wel uit, maar als ik er elders iets in op wilde zoeken waren ze op mijn memorystick beschikbaar.
Ik ben daadwerkelijk voor wat boekwerken naar de bieb geweest, dat wel - maar ze vormen geen hoofdmoot. De meeste bronnen vond ik via internet.

En ik schreef 'maar' een bachelorscriptie.
Stel, een masterscriptie. Of een proefschrift.
Of een boek.

Lang leve de moderne vooruitgang.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Schrijf hier iets, als je daar zin in hebt!