maandag 6 augustus 2012

Oppaskat

Yep. Deze kat is out of control.

Fussaaaaaaaaa!
Ik noem haar Fuzza tha Puzzah. Spreekt Engels en Kats, en veel. Mauwt een end in de rondte, heeft veel te vertellen. Hangt graag in gordijnen en loert naar het gat van het raam - ze schijnt vroeger een buitenkat geweest te zijn, maar die tijden van weleer zijn voorbij. Verhuizen van het Nepalese buitenleven naar de beslotenheid van een Amsterdams appartement moet tergend beperkend zijn. "She needs a lot of love" verzekerde haar baasje me. Klopt.

Klein lichtpuntje op haar dag: de muizen. Amsterdam heeft een interessante geschiedenis met muizen, of vooral, veeeel muizen. Ze schijnen in Tuschinski in je popcorn te gaan zitten als je niet uitkijkt. Op de Universiteit rennen ze van restaurant naar kopieerapparaat en terug. Bij de La Place bevolken ze 's nachts de bakkerij (oh horror).

Dus in het kader van indoor entertainment vind ik het niet gek dat mijn oppaskat haar rondjes langs de plinten maakt en speurt naar muizenholletjes.

Als ze 's nachts lawaai maakt blijf ik lekker in mijn bed liggen en denk er het mijne van.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Schrijf hier iets, als je daar zin in hebt!