vrijdag 24 augustus 2012

Vrouw + Hond in park


Een vrouw wandelt met haar hond over het gras en gooit een tak richting de vijver.
De stok belandt in de bosjes naast haar. Goed mikken kan ze niet bepaald.

Vrouw: 'Oh sorry!'

Hond (haar glazig aankijkend): 'Hmmpff'

Het leek hem verder niet echt te deren, al sjokte hij wel wat gefrustreerd weg richting groenperk. Maar hij kent haar waarschijnlijk al langer dan vandaag en weet dat ze niet de grootste is qua werpvaardigeden.

Vanaf mijn kleedje kijk ik naar hen. Honden zijn wat mij betreft net als auto's: je hebt ze groot en klein, en je hebt bruine, zwarte en witte. In het geval van auto's ook groene en rode. Van rassen en merken heb ik echter geen jota verstand. Hoogstens vermoed ik dat bovenstaande hond en merk-hond was. Iets met hoge poten en spitse kop.

Wat ik wel weet is dat honden leuker zijn dan auto's. Je kunt er dan wel niet snel mee van A naar B (of wel, zoals andere vrouw in park:

'Rufus! Hierrrr! Rufus!' - de vrouw bevond zich duidelijk op plaats A en bewoog zich naar B. B zijnde in dit geval de locatie waar hond Rufus fanatiek, razendsnel en zeer enthousiast naartoe op weg was.)

Honden zijn gewoon leuker entertainment.

Derde hond in park:
'Ik ga hier zitten, gaan jullie maar overgooien met die tennisbal.'
De baasjes gehoorzaamden hem braaf, hij vleide zijn kop op zijn voorpoten en sloot gerustgesteld zijn ogen.

Ik deed hetzelfde, en genoot van de zon.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Schrijf hier iets, als je daar zin in hebt!